7 Tips voor meer nieuwsbriefabonnees

Voor de meesten van ons is e-mail een belangrijk onderdeel van onze marketingstrategie en het vergroten van de opt-ins is een kritieke factor voor de effectiviteit van onze e-mailprogramma's. Daarom delen wij graag tips en trucs om je aantal e-mailabonnementen te vergroten. 

Het is niet eenvoudig om meer abonnees te krijgen op je nieuwsbrief. Naast alle spam die onze inboxen overspoelt, is het een uitdaging om mensen te verleiden om zich aan te melden en te laten kiezen voor meer e-mails.

1. Maak de optie "aanmelden nieuwsbrief" zo zichtbaar mogelijk
We komen bij de meeste websites het typische probleem tegen dat niet duidelijk is waar en hoe men zich kan aanmelden voor de nieuwsbrief. Je kunt je opt-ins niet vergroten als niemand weet waar en hoe men zich hiervoor moet aanmelden. Denk bijvoorbeeld aan een prominent 'aanmeldingsformulier' op je website. Ook optioneel is een link naar het formulier in je e-mailhandtekening, sociale mediakanalen en andere locaties.

2. Toon directe waarde
Vermeld als onderdeel van je aanmeldingsformulier niet alleen 'Abonneer je op onze nieuwsbrief' of 'Ontvang onze mail'. Erg saai. Neem in plaats daarvan iets unieks op dat mensen interesseert. Verleid je bezoekers met leuke deals, spaarpunten, acties of andere geweldige ideetjes. Om ervoor te zorgen dat je bezoekers bereid zijn hun e-mailadres achter te laten, zou je jezelf de volgende vragen moeten stellen: "Welke toegevoegde waarde heeft de content voor mij?" en "Welke toegevoegde waarde heeft de content voor de klant?" Speel hier op in.

3. Gebruik "speciaal voor nieuwsleden" acties
Vaak is het verlenen van exclusieve toegang voor abonnees een goede manier om meer opt-ins te krijgen. Of het nu gratis producten, ledenkorting, unieke kortingsbonnen of merchandising is. Laat een abonnee zich speciaal voelen. 

4. Geef ze uitleg of nieuwtjes over producten
Misschien een korte teaser in de vorm van een filmpje over hoe je meer haalt uit een product of dienst? Daarbij iets van "wil je meer zien? Meld je dan nu aan". Kijk wat werkt, wees uniek. Het kan een video zijn, een link naar een handleiding, een kortingsbon of een nieuw artikel in je catalogus.

5. Laat zien hoe groot je bent
Zodra je lijst wat body krijgt, kun je laten zien hoeveel abonnees je hebt. Nummers zijn krachtig. Dit creëert autoriteit en bewijst dat je e-mailabonnement de moeite waard is.

6. Maak je e-mail deelbaar
Zorg dat abonnees de mogelijkheid krijgen jouw nieuwsbrief te delen. Doorsturen naar een vriend per e-mail, via social media of zelfs via Whatsapp kan een wens zijn. Uiteraard afhankelijk van het doel van je nieuwsbrief.

7. Uittesten dan versturen
Test eerst goed voordat je de nieuwsbrief verstuurd. Het zou jammer zijn als je abonnees misloopt of kwijtraakt vanwege technische redenen. 

Hulp nodig met het instellen en maken van een nieuwsbrief of sparren over een vorm van incentive voor je klanten? Wij helpen je graag! Stuur even een mail naar service@exxtra.nl