Concrete tips voor conversiepagina's!

Cut the crap! Drie concrete tips voor conversiepagina's. Je hebt een superstrak design en het is mooi dat er bezoekers op je website komen door de inzet van SEO of SEA, maar hoe zorg je voor een optimale conversie? Hieronder 3 handige en concrete basistips voor een succesvolle conversiepagina.

1. Cut the crap, hanteer een kort conversieformulier
Vandaag de dag weet iedereen dat een contact- of conversieformulier wordt 'misbruikt' om extra informatie te achterhalen voor marketingdoeleinden, daarom adviseren wij altijd dat een conversie zo kort mogelijk moet zijn. Vraag dus echt alleen naar de meest relevante informatie. Lukt dit niet?  Maak dan inzichtelijk waarom en hoeveel informatie bezoekers achter moeten laten.

2. Pak de twijfelaar!
Vat nog even samen waarom men moet kiezen voor jouw product of dienst. Gebruik hiervoor ook beeldmateriaal (bijv. infographics) en opsommingen, zodat het makkelijk leesbaar is. Breng jouw USP’s duidelijk in beeld. Zo maak je van een twijfelaar een klant. Deze tip geldt niet alleen voor je conversiepagina's. Zorg dat jouw belangrijkste USP’s altijd en overal in beeld zijn en specifiek gericht zijn op jouw product of dienst.

3. Wees betrouwbaar
Internet is anoniem, het onderscheid tussen een betrouwbare en een onbetrouwbare leverancier is niet zomaar duidelijk. Stel je bezoeker daarom gerust en kom betrouwbaar over. Voer een objectief keurmerk, wees bereikbaar door middel van contactgegevens en wees duidelijk over je voorwaarden.

Jouw landingspagina converteert goed? Tof! Of valt er nog winst te behalen? Wij helpen je graag op weg!