Google snippets zijn verlengd in het aantal tekens

unnamed (16).png

Google verhoogt officieel de lengte van fragmenten (ook wel metabeschrijving genoemd) in zoekresultaten. Google geeft aan dat deze verandering is bedoeld om fragmenten meer omschrijfbaar te maken, wat mogelijk voor betere en fijnere zoekresultaten zorgt.

Google heeft online bevestigd dat het de manier heeft veranderd waarop fragmenten in zoekresultaten worden weergegeven. Een fragment is de beschrijving van een pagina die onder de URL wordt weergegeven in een organisch zoekresultaat, zodat je kunt zien hoe deze zich verhoudt tot de zoekopdracht. Een Google-woordvoerder zegt het volgende: "We hebben onlangs een wijziging aangebracht om meer beschrijvende en nuttige fragmenten te bieden, zodat mensen beter kunnen begrijpen hoe relevant pagina's zijn voor hun zoekopdrachten. Dit resulteerde in het gemiddeld iets langer worden van fragmenten."

Hieronder volgt een voorbeeld van een fragment in een Google-zoekresultaat:

unnamed (17).png

In de afgelopen weken hebben velen opgemerkt dat de fragmenten langer waren dan dan normaal. Ook RankRanger (een SEO en marketing platform) heeft deze bijgehouden en volgens haar hulpprogramma's is de lengte van het fragment gegroeid van gemiddeld 160 tekens naar bijna 230 tekens.

Zie hieronder de groeigrafiek:

unnamed (18).png

Nu is de vraag: moet je alle meta-beschrijvingen van jouw website of webshop bijwerken? Het is nog maar of dit wel zo verstandig is, omdat Google de beschrijving steeds vaker dynamisch gaat vullen op basis van content en de zoekopdracht. 

Wil je kijken naar de mogelijkheden en weten wat wij voor jullie kunnen betekenen? Neem dan even contact op met onze dochteronderneming Marathon. Dit bedrijf is gespecialiseerd in zoekmachine marketing.