Laat je webshop groeien met Magento 2

De droom van iedere webshop beheerder is natuurlijk de groei van zijn/haar webshop. Magento 2 is het e-commerce platform die de beste features ondersteunt om dit te realiseren. Het is opgebouwd vanuit een multi-store structure , dit houd in dat je kan uitbreiden naar meerdere webshop voorkanten en/of talen.
Naast de ruimte voor pagina’s en heel veel producten kun je ook andere dingen regelen als accountbeheer, voorraadbeheer en facturatie. Door deze mogelijkheden levert je webshop meer rendement op!

De groei van je webshop is mogelijk omdat Magento 2 up-to-date is. Daardoor til je jouw webshop naar een hoger niveau. Ben je nog steeds niet overgestapt naar Magento 2? Lees hier waarom je tijdig moet overstappen. Houd rekening met de tijd van migreren, wacht dus niet te lang!

Het verschil met Magento 1

Elke release wordt het verschil tussen de twee versies groter. Bij Magento 2 zijn er veel meer mogelijkheden. Denk hierbij aan de verbetering in snelheid of bijvoorbeeld het inplannen van marketinguitingen. Het nieuwste platform is schaalbaarder en word ervaren als een gebruiksvriendelijke versie met veel uitbreidingsmogelijkheden.

Waardoor is groei mogelijk bij Magento 2

Aangezien het nieuwste platform erg flexibel is, kan je als webshop eigenaar sneller werken. De webshop functies kunnen worden uitgebreid, waardoor groei mogelijk is.
Ook kan je kiezen om klein te blijven en je te richten op specifieke tools die je uitwerkt voor een nichemarkt.

Voor vele specificaties als optimalisatie en mobile responsiveness moeten speciale features worden ingebouwd. Dit maakt het platform gebruiksvriendelijker.

Koppelingen met de juiste systemen

Als je Magento aansluit op de juiste systemen kun je veel beter inspelen op de behoeften en wensen van de klant. Op deze manier kan je gericht de klant bedienen, waardoor je een hogere omzet genereert.
De customer journey van je doelgroep is ontzettend belangrijk en door de juiste oplossing te vinden binnen Magento gaat er een wereld voor je open.

Het e-commerceplatform kan alleen succesvol zijn als je rekening houdt met alle facetten binnen de e-commerce ambities. Je moet duidelijk hebben wie de gebruikers zijn en hoe zij de reis naar jouw webshop ervaren. Wij werken dan ook samen met Blauw. Blauw is een gespecialiseerd multidisciplinair team met gedreven creatievelingen en marketeers.

Voordelen van het e-commerceplatform

Magento 2 bevat veel mogelijkheden waardoor het mogelijk is om je webshop te laten groeien. We zetten ze voor je op een rijtje en lichten ze toe.

  • Indexering; Binnen Magento verwerk je gegevens als producten, prijzen en gebruikers. Plaats het in tabellen en door dit constant te updaten vergroot je de weergave-snelheid in resultaten als klanten een zoekopdracht invoeren.

  • Snelheid; hoe sneller je website, hoe groter de kans dat je meer omzet genereert, want de kans is groter dat je beter te vinden bent in zoekmachines. Varnish Cache, een http-technologie slaat veelgebruikte zoektermen op om de snelheid in resultaat-weergave te vergroten.

  • Schaalbaarheid; breid je jouw webshop uit binnen hetzelfde platform dan heeft dat geen invloed op de laadsnelheid van productpages. Door deze verbeteringen verwerkt Magento 2 tot bijna 40% meer orders en is het systeem tot wel 65% sneller met het toevoegen van producten aan je winkelmand. Het laden van de totale webshop gaat 30% tot 50% sneller dan een webshop gebouwd in Magento 1 versies.

  • Kassasysteem is gebruiksvriendelijker; De stappen van winkelwagen tot afgeronde bestellingen zijn verminderd en naar wens toe te passen. Op deze manier wordt de orderafwikkeling klantvriendelijker. Ook zijn er minder klantgegevens nodig.

  • Express Checkout; Met Magento 2 kun je ook kiezen om alleen je e-mailadres in te vullen om je bestelling af te ronden. Ervaringen uit het verleden leren dat een sneller bestelproces beter converteert. Meer orders leveren meer omzet.

  • Full-page caching; is een tijdelijke dataopslag van volledige HTML pagina-gegevens. De gecachte data is onmiddellijk zichtbaar. Als een klant de webshop bezoekt, hoeft de data niet opnieuw gedownload te worden. waardoor de pagina’s sneller laden. Hierdoor krijgen bezoekers meteen toegang tot de gewenste informatie.

  • Integreren van externe betaalplatformen; Je kunt vaak kiezen tussen meerdere betaalopties, dit systeem is vereenvoudigd waardoor het makkelijker wordt voor de klant om online te betalen.

  • Beheren interface; deze is verbeterd, door de eenvoudige navigatie is het gebruiksvriendelijker. Nieuwe gebruikers begrijpen de werking sneller. Ook is dit toepasbaar op mobiele apparaten, wat steeds vaker gebeurt. Werken aan je webshop kost je dus minder tijd.

  • Mobile responsiveness; aangezien er steeds meer mensen shoppen op mobiele apparaten moet je hier op inspelen met jouw webshop. Magento 2 maakt dit mogelijk en biedt veel opties om dit te realiseren.

  • Upgraden; Net als je website, moet je ook jouw webshop blijven upgraden. Op deze manier kan je meegroeien met de trends en ontwikkelingen van e-commerce. De kwaliteit en veiligheid van jouw webshop is dan ook beter gewaarborgd.

Is dit too much information, neem gerust contact met een van onze specialisten.

LinkedIn
Facebook
Twitter

deel dit nieuws!

Leg je vraag of probleem aan ons voor