Let's Tawk! Onze livechat is live

Let's Tawk!
Als klant van Exxtra zegt het woord “service” je vast wel iets. Sinds een week gaan we wat service betreft een stuk verder. We zijn nu namelijk ook via onze livechat te bereiken. Waarom? Dat vertellen we je graag.

Service with a (digital) smile
Uit onderzoek dat we hebben gedaan is gebleken dat een chatmogelijkheid de perceptie van een klant doet veranderen. Het creëert geloofwaardigheid en geeft potentiële klanten het gevoel dat service en klanttevredenheid relevante onderdelen vormen. Daarnaast kan een chat ook nog eens het verschil betekenen tussen een bounce en een conversie. Mits je de juiste vragen stelt natuurlijk.

Stel de juiste vragen in je chat– hanteer de facetnavigatie
Binnen de webshops die we realiseren maken we met regelmaat gebruik van filters om de keuze tussen soms duizenden producten te vereenvoudigen, ook wel facetnavigatie genoemd. In de basis is facetnavigatie te vergelijken met de vragen van een verkoper. “Wat is je budget?” Of “Welk type wijn zoek je?”.

Tawk
Zelf maken we gebruik van Tawk. Tawk is meer dan een gratis chatmodule. We zouden het haast een marktonderzoektool willen noemen. Met Tawk volgen we realtime het klikpad van de bezoeker. Zo weten we dus exact op welke pagina er een vraag/onduidelijkheid ontstaat. Daarnaast worden recente klikbare bestelhistorie en huidige artikelen in het winkelmandje getoond. Op deze manier kan je als webshop-eigenaar nog gerichter service verlenen. Tawk biedt een overzichtelijk dashboard met waardevolle statistieken, zoals bezoekersaantallen, gemiste chats en klikpaden. En dat allemaal voor nop.