Tips voor het vergroten van je online vindbaarheid

unnamed.jpg

Goed vindbaar zijn in Google is een belangrijke marketingdoelstelling. Onder andere SEO kan je daarbij helpen, maar waar moet je beginnen? Wij geven vijf praktische tips.

1. Keyword onderzoek
Zoek uit welke woorden mensen gebruiken om de producten of diensten die je verkoopt te vinden en bepaal op welke zoektermen je gevonden wilt worden. Gebruik op je website teksten die deze zoekwoorden bevatten. Gebruik niet alleen deze woorden maar kies ook synoniemen om de tekst zo natuurlijk mogelijk te maken. Ook is het goed om in je teksten titels en tussenkopjes te gebruiken om de teksten overzichtelijker te maken, verwerk in deze tussenkopjes ook weer de zoekwoorden.

2. Bloggen
Een interessante manier om bezoekers naar je website te krijgen is het schrijven van blogs. Door regelmatig nieuwe artikelen op je site te publiceren weet Google dat je website actueel is. Verwerk zoektermen in de blogs zodat je op die woorden beter gaat scoren. Bovendien kun je de blogs op diverse social media kanalen delen. Hierdoor krijg je ook vanaf die kant meer bezoekers op je website.

3. Unieke content
Goede en unieke content is belangrijk voor een hoge plaats in de zoekresultatenpagina van Google. Als je eigen teksten maakt onderscheidt dit jouw website/webshop. Neem alle relevante informatie op in de teksten en geef elke pagina een unieke titel. Schrijf de paginatitel zo dat zoekers gestimuleerd worden om op jouw link te klikken.

4. Optimaliseer afbeeldingen en URL's
Een afbeelding zonder naam is niet vindbaar in Google. Het is belangrijk om een unieke en relevante titel te gebruiken. Veel mensen zoeken via Google Afbeeldingen, zo vergroot je dus de kans dat potentiële klanten bij je website of webshop uitkomen. Ook de URL's van de site kun je aanpassen, het is goed om je productnaam/dienst in de URL op te nemen.

5. Conversie optimalisatie
Veel bezoekers krijgen is belangrijk om succesvol online zaken te doen, maar met bezoekers alleen ben je er nog niet. De site moet optimaal converteren om de gemaakte kosten en uren voor de marketing terug te verdienen. Besteed daarom niet al je tijd aan het binnenhalen van traffic, maar richt je ook op het verbeteren van de site. Iedere bezoeker is namelijk een potentiële klant! Je conversieratio bereken je zo: deel het aantal verkopen door het aantal bezoekers en vermenigvuldig dit met honderd. Kom je tussen de twee en vijf uit, dan zit je goed. Kom je niet boven de één procent? Dan is het goed om extra aandacht te besteden aan de conversie. 

unnamed.jpg

Maak je al gebruik van onze diensten, of ben je benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? 

Neem contact met ons op via service@exxtra.nl of bel (088) 032 00 00